Wymagania programowe

XVII MŁODZIEŻOWY MIĘDZYNARODOWY
KONKURS WIOLONCZELOWY
im. KAZIMIERZA WIŁKOMIRSKIEGO

Poznań 4-8 grudnia 2024 roku

 

Pobierz Wymagania programowe w formacie .pdf

 

Wymagania programowe

 

I grupa  – do lat 13 (uczestnicy urodzeni po 31 grudnia 2010 r.)

Czas trwania prezentacji nie może przekroczyć 15 minut

  1. Jedna z etiud:
  • Friedrich August Kummer – Etiudy op. 57
  1. Dwie kontrastujące części dowolnej sonaty następujących kompozytorów:
  • Antonio Vivaldi (Edition Ricordi, Bärenreiter or Editio Musica Budapest)
  • Benedetto Marcello (Editio Musica Budapest)
  • Georg Philipp Telemann (Bärenreiter HM 13)

lub jedna z  sonat:

  • Antonio Vandini – Sonata F-dur (Edition Schott)
  • Antonio Vandini – Sonata G-dur (Edition Schott)
  1. Utwór kompozytora pochodzącego z kraju uczestnika konkursu

 

II grupa – do lat 15 (uczestnicy urodzeni po 31 grudnia 2008 r.)

ETAP I

  1. Wybrana etiuda lub kaprys – do wyboru:
  • Auguste Franchomme – 12 etiud op. 35
  • Auguste Franchomme – 12 kaprysów op. 7
  1. Kazimierz Wiłkomirski – do wyboru:
  • Aria
  • Wokaliza
  1. I i II część lub III i IV część z wybranej sonaty*:
  • Andrea Caporale – 6 Sonat (Edition Granzino)
  • Francesco Geminiani – 6 Sonat (Edition Peters Frankfurt)
  • Benedetto Marcello – 6 Sonat (Editio Musica Budapest)
  • Georg Ph. Telemann – Sonata D-dur (Bärenreiter HM 13)
  • Antonio Vivaldi – 9 Sonat (Edition Ricordi, Bärenreiter lub Editio Musica Budapest).

Mile widziane wykonania w wersji oryginalnej, z towarzyszeniem basso continuo. Organizatorzy przewidują osobę realizującą partię drugiej wiolonczeli. Uczestnik może wykonać utwór z własnym wiolonczelistą akompaniującym.

*Tylko określone wydania tekstu muzycznego

 

ETAP II

  1. Johann Sebastian Bach – dwie części (bez powtórek) z Suit na wiolonczelę solo do wyboru:
  • I Suita G-dur BWV 1007 – Allemande i Courante lub Sarabande
    i Gigue
  • II Suita d-moll BWV 1008 – Allemande i Courante lub Sarabande
    i Gigue
  • III Suita C-dur BWV 1009 – Allemande i Courante lub Sarabande
    i Gigue
  1. I lub II i III część koncertu do wyboru:
  • Luigi Boccherini – Koncert G-dur G.480
  • Georg Goltermann – Koncert nr 3 h-moll op.51
  • Georg Goltermann – Koncert nr 4 G-dur op. 65
  • Joseph Haydn – Koncert D-dur Hob. VIIb: 4
  • Julius Klengel – Conertino C-dur op. 7
  • Carl Stamitz – Koncert C-dur
  • Carl Stamitz – Koncert G-dur
  1. Utwór wirtuozowski – do wyboru:
  • Artemij Ajwazjan – Etiuda koncertowa
  • Luigi Boccherini – Rondo
  • Emil Dunkler – La Fileuse op. 15
  • Gabriel Urbain Faure – Papillon op. 77
  • Daniel van Goens – Scherzo op.12
  • Samuel Kossowski – Polonez z Introdukcją C-dur
  • David Popper – Polonez d-moll op. 14
  • David Popper – Tarantella op. 33
  • Camille Saint-Saëns – Allegro appassionato op. 43

III grupa – do lat 17 (uczestnicy urodzeni po 31 grudnia 2006 r.)

ETAP I

  1. Wybrana etiuda – do wyboru z:
  • David Popper – „Hohe Schule” op. 73
  1. Kazimierz Wiłkomirski – do wyboru:
  • Mazurek
  • Poemat
  1. Część I i II lub część II i III sonaty do wyboru z*:
  • Luigi Boccherini – 19 Sonat ( Edition Ricordi lub Zanibon)

Mile widziane wykonania w wersji oryginalnej, z towarzyszeniem basso continuo. Organizatorzy przewidują osobę realizującą partię drugiej wiolonczeli. Uczestnik może wykonać utwór z własnym wiolonczelistą akompaniującym. 

 

*Tylko określone wydania tekstu muzycznego.

 

ETAP II

  1. Johann Sebastian Bach – Preludium z następujących Suit solo na wiolonczelę:
  • I Suita G-dur BWV 1007
  • II Suita d-moll BWV 1008
  • III Suita C-dur BWV 1009
  • IV Suita Es-dur BWV 1010
  1. Utwór na wiolonczelę solo do wyboru:
  • Ernest Bloch – I Suita: części I i II lub części III i IV (Broude Brothers)
  • Benjamin Britten – Suita Nr 1 op. 72: Canto I – I Fuga lub IV Marcia – Canto terzo (Faber)
  • Gaspar Cassado – Solo-Suita: część I (Universal)
  • George Crumb – Sonata na wiolonczelę solo: część I lub część 2 (Peters)
  • Sofia Gubaidulina – “10 Präludien”: 2–3 preludia do wyboru (czas 6 minut) (Sikorski Verlag)
  • Hans Werner Henze – Serenada: 5 części do wyboru (Schott)
  • Paul Hindemith – Sonata op. 25 nr 3: części I do III lub części III do V (Schott)
  • Volker David Kirchner – „Und Salomo sprach …” (Schott)
  • Witold Lutosławski – Sacher-Variation
  • Enrico Mainardi – „7 Studi brevi”: części I do IV lub części IV do VII (Schott)
  1. I lub II i III część koncertu do wyboru:
  • Joseph Haydn – Koncert C-dur Hob. VIIb: 1
  • Dymitr Kabalewski – Koncert nr 1 g-moll op. 49
  • Anton Kraft – Koncert C-dur
  • Edouard Lalo – Koncert d-moll
  • Siergiej Prokofiew – Concertino g-moll op. 132
  • Camille Saint-Saëns – Koncert nr 1 a-moll op. 33
    I i II (zgodnie z Edition Peters do lit. H = takt 372) lub
    II i III (zgodnie z  Edition Peters od lit. F = takt 208)

lub

  • Edward Elgar – Koncert e-moll op 85 cz.1 i 2
  • Edward Elgar – Koncert e-moll op. 85 cz. 3 i 4
  • Antonin Dvorak – Koncert h-moll op. 104 cz. 1
Skip to content